BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Jobcenter Horsens søger en jobvejleder/beskæftigelsesrådgiver, der brænder for at være med til at få vores ledige borgere i ansættelse. Stillingen ønskes besat d. 01.09.2023 eller snarest derefter. Der er tale om en 37 timer stilling, der er placeret i Fleksjob- og ledighedsydelsesteamet. Teamet er en del af afdelingen Fleksjob og Administration. Afdelingen består af to teams, hvoraf det ene team, hvor den ledige stilling er, er et fagligt team, som håndterer indsatsen for alle fleksjobvisiterede borgere. Det andet team har administrative og tværgående opgaver, bl.a. også for hele Jobcenteret.
Vi betragter overordnet gruppen af ledige fleksjobvisiterede borgere som værende jobparate ledige, så vi lægger meget vægt på at orientere de ledige om fleksjob og muligheder for jobsøgning, samt deres rettigheder og pligter. Vi har fokus på en aktiv strategi, som omhandler det rette fokus på den lediges fremtid i forhold til arbejdsmarkedet.
Særligt for stillingen er, at du udover at arbejde med ledige også skal arbejde med borgere, der er og skal ansættes i microfleksjob - et midlertidigt kommunalt fleksjob på få timer, hvor målet er, at den fleksjobansatte opnår en fast ansættelse i et fleksjob og gerne på flere timer. Du vil derudover skulle indgå i et undervisningsteam for vores ledige fleksjobvisiterede. Du vil i stillingen få et tæt samarbejde med beskæftigelsesrådgiverne i afdelingen samt vores øvrige jobvejledere og virksomhedskonsulenter i Jobcenterets øvrige tilbud og afdelinger.
Arbejdsopgaver for stillingen vil bl.a. være:
- Opsøge virksomheder med henblik på jobåbninger til fleksjobvisiterede borgere, herunder fokus på en mere permanent ansættelse for de ansatte i midlertidige kommunale fleksjob (microfleksjob)
- Opfølgning på eksisterende midlertidige kommunale fleksjob
- Koordinering, planlægning og undervisning på jobsøgningsforløb for ledige i målgruppen
- Styrkelse af den lediges jobsøgningskompetencer, herunder en mere håndholdt indsats
- Støtte og sparring i forhold til Jobnet og Joblog samt udarbejdelse af ansøgning og CV
- Administrative opgaver som registrering og journalføring i fagsystem, FASIT, CONNECT og SB-SYS
- Understøtte myndighedsfunktioner i forhold til beskrivelser til det videre arbejde med den ledige
- Samarbejde med fagforbund og virksomhedskonsulenter
- Yde generel råd og vejledning til de borgere der henvender sig i jobcenteret
Selvom en grundig oplæring vil finde sted, er det en fordel hvis du:
- En faglig relevant uddannelse, som fx vejleder, socialrådgiver eller socialformidler
- Har erfaring i forhold til at arbejde med ledige – meget gerne indenfor ledighedsydelse og fleksjob
- Har erfaring med og kendskab til det lokale arbejdsmarked
- Er god til at kommunikere på alle niveauer, både i undervisning og i mødet med den enkelte borger og virksomhed
- Er fokuseret på at bringe borgerens muligheder og ressourcer i spil i forhold til arbejdsmarkedet
- Er IT bruger med kendskab til Jobnet, FASIT, VITAS, SB-SYS mv.
- Kan formulere dig på skrift
Vi tilbyder bl.a.:
- Grundig oplæring
- Løbende faglig sparring og kvalitetssikring i det daglige arbejde
- Stor grad af selvstændig kompetence
- En organisation, der løbende tilpasser sig reformer, lovændringer mv.
Du vil blive en del af en omstillingsparat og tværgående afdeling, som er idérig og dynamisk samt lægger stor vægt på uhøjtidelighed og humor i hverdagen. Vi har en synlig ledelse, faglig koordinator og gode kolleger som altid kan kontaktes hvis der er brug for ekstra sparring. Kort sagt - Jobcenter Horsens er en arbejdsplads under konstant udvikling, hvor du selv har mulighed for stor indflydelse på din hverdag.
Har ovenstående fanget din interesse så send en ansøgning med din nuværende og evt. tidligere beskæftigelse, samt relevante bilag.
Ansøgningsfrist: Vi holder løbende samtaler og ansætter, når den rette kandidat er fundet.
Ansættelsesvilkår: Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til aftale med din faglige organisation og efter principperne i Ny løn.
Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Kate Feldt, tlf.nr. 40 78 08 96 eller faglig koordinator Ditte Rasmussen, tlf.nr. 24 75 68 02.
Om Jobcenter Horsens
Jobcenter Horsens er et af Danmarks største og mest udviklingsorienterede jobcentre med over 300 ansatte. Vi har det sidste år hjulpet flere end 18.000 personer, der står uden for arbejdsmarkedet, videre.
I Jobcenter Horsens er vores mål, at flere skal være en del af arbejdsmarkedet, og at virksomhederne skal kunne få den arbejdskraft, de har behov for. Vi tror på, at åbenhed og samarbejde er vejen til at nå målet, og vi er kendt for at have et stærkt samarbejde med virksomheder og organisationer i lokalsamfundet.
I Jobcenter Horsens har vi et erklæret mål om at arbejde efterspørgselsorienteret. Det betyder, at vi hele tiden er opmærksomme på vores omgivelsers behov – særligt behovet for arbejdskraft på det lokale og regionale arbejdsmarked.
Samtidig arbejder vi efter, at vores kontakt med ledige skal være jobrettet, så der hele tiden er et konkret job i sigte for den indsats, vi tilbyder.
Vi er en organisation, der håndterer forandringer med stor hastighed. Derfor er det vigtigt for os, at vores ansattes kompetencer altid matcher de jobkrav, de stilles overfor. Vi har stort fokus på medarbejdernes trivsel og på et sundt og sikkert arbejdsmiljø.
Læs mere om os på: www.jobcenterhorsens.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Horsens Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Horsens Kommune, Chr M Østergaards Vej 4, 8700 Horsens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=a1451c73-5e7f-47c8-a980-9d16beb750ac
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878956