Projektleder til formidling af regnskabsmæssige krav i tværgående projekter i Skatteforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du den projektleder, der formår at formidle behovet for at tænke kravene for korrekt og effektiv regnskabsaflæggelse ind i alle projekter med helhedstankegang for øje? Arbejder du efter devisen om, at hyppig involvering af interessenter skaber bedste ønskede resultater i projekterne? Trives du med et udadvendt job med store kontaktflader? Så giver vi dig mulighed for at være med til at forme fremtiden for Danmarks største regnskab, der finansierer det danske velfærdssamfund. Desuden får du mulighed for at være med til at forme processer og arbejdsgange samt have egne ansvarsområder og indgå i teams på tværs af projekter både intent og eksternt.

Projektledelse, der sikrer kravene til fremtidens regnskabsaflæggelse
Vores Projektteam er i udvikling og vores projektportefølje er stigende. Vi søger derfor en dygtig projektleder til en nyoprettet stilling i Projektteamet.

Du bliver en del af Projektteamet, der består af 8 medarbejdere og en Teamkoordinator: Belinda Duus Hansen. Projektteamet sørger for at sikre overholdelse af de regnskabsmæssige krav i projekter på tværs af Skatteforvaltningen – herunder sikring at vi understøtter Statens IT-projektmodel.
Vi arbejder målrettet på udvikling af stærke processer i vores Projektteam, så vi kan arbejde effektivt og med et tværgående blik for den værdi Skatteforvaltningen repræsenterer i vores samfund.

Projekterne i Skatteforvaltningen har ofte høj kompleksitet og mange interessenter og perspektiver, når projekterne afdækkes på tværs af organisationen. Vores projektledere er ansvarlige for den regnskabsmæssige del i projekterne. Derfor har vi konsekvent fokus på at sikre relationel koordinering med vores mange samarbejdspartnere i projekterne og fagligt fokus på at sikre, at de tværgående perspektiver understøtter korrekt og effektiv regnskabsaflæggelse i fremtiden.

Dine primære arbejdsopgaver:

  • Deltagelse i projekter, hvor du som intern projektleder har ansvar for af formidle de regnskabsmæssige krav både mundtligt og skriftligt til ekstern styrede projekter, systemejere og leverandører
  • Bidrage til at skabe stærke processer omkring systematisk opfølgning og rapportering på projekter med væsentlig betydning for regnskabsaflæggelsen
  • Løbende risikorettet rapportering på igangværende projekter og initiativer til ledelsen i afdelingen

Erfaren projektleder med god regnskabsforståelse til formidling af regnskabsmæssige krav
Der er flere indgange til jobbet. Du kan f.eks. have erfaring fra revisionsbranchen eller på anden måde have opnået erfaring med deltagelse i eller styring af regnskabsprojekter. Måske har du en fortid inden for økonomi eller regnskab og har skiftet spor til projektledelse. Du er dygtig til at formidle og præsentere regnskabsmæssige krav på en måde, så det er forståeligt for udefrakommende uden regnskabsfaglig baggrund. Du kan også på anden måde have tilegnet dig kompetencer, der gør dig i stand til at varetage ovenstående opgaver.

Du arbejder struktureret og er god til at skabe overblik og har en systematisk og proaktiv tilgang til opfølgning. Du formår at tænke i end-to-end-processer, der er nødvendige for korrekt regnskabsaflæggelse i fremtiden. Du omsætter helhedssyn til relevant og værdiskabende bidrag til projekter, at kommunikere effektivt og levere relevant projekt- og ledelsesrapportering. Det er vigtigt, at du kan sætte dig ind i komplekse problemstillinger og finde løsninger, som sikrer den samlede tværgående opgavevaretagelse. Du trives i et fagligt miljø, hvor løsningerne både skal findes i samarbejde med kollegaer og selvstændigt. Du er forandringsparat og trives med, at processerne udvikler sig over tid.

Sidst, men ikke mindst, er du omgængelig og positivt indstillet. Du arbejder ud fra devisen, at det bedste samarbejde opstår med oprigtig nysgerrighed, gensidig respekt og fælles mål. Ud over samarbejdet med kollegaer i kontoret og i afdelingen vil du få mulighed for at have en stor kontaktflade, da arbejdet indebærer en stor grad af interessenthåndtering på tværs af både Skattestyrelsen og hele Skatteforvaltningen.

Om os: Kontoret Regnskabsprojekter og Styring
Du bliver en del af kontoret Regnskabsprojekter og Styring, der organisatorisk er placeret i afdelingen Regnskab § 38 i fagområdet Økonomi i Skattestyrelsen. Kontorets opgaveportefølje består blandt andet af sikring af at nuværende og fremtidige it-løsninger og systemer kan understøtte korrekt og effektiv regnskabsaflæggelse af statens indtægtsregnskab.

Kontoret er en god blanding af meget erfarne kollegaer og kollegaer med kortere erfaring i Skatteforvaltningen. Vores kultur er præget af engagement og initiativ i arbejdet mod fælles mål. Vi har høj faglighed ledsaget af hjælpsomhed og vidensdeling i samarbejdet for at løse opgaver og udfordringer.

Projektteamet har opgaven med at indgå som intern projektleder på projekter og initiativer med betydning for regnskabsaflæggelsen på vegne af afdelingen. Derudover leveres løbende en risikorettet rapportering til ledelsen. Her kommer du til at spille en vigtig rolle sammen med dine 14 dygtige kolleger i kontorets to teams.

Hvis du gerne vil gøre en forskel for fremtiden i Danmarks største regnskab, så får du her muligheden for at blive en del af et kontor, som er klar til at klæde dig godt på med faglig sparring, et skræddersyet introduktionsforløb, så du hurtigt får mulighed for at varetage opgaver selvstændigt. Der er gode muligheder for både personlig og faglig udvikling, som vi blandt andet understøtter gennem løbende udviklingssamtaler samt med gode uddannelsesmuligheder.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest kl. 10:00 den 7. august 2023. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Line Boysen Lassesen. Send venligst SMS til 29 93 68 07, så ringer Line tilbage.

Vi afholder første runde samtaler den 16. og 17. august 2023. Anden runde samtaler er planlagt til afholdelse i uge 34. Der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2023 eller hurtigst muligt.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er Grønlandsvej 5, 8700 Horsens.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Horsens, Grønlandsvej 5, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170085&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862067

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet