Assisterende leder til Dagtilbud Gedved fra 1.8.23

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Assisterende leder til Dagtilbud Gedved fra 1.8.23
Er du livsglad med et smittende humør, udadvendt og energisk? Er du til leg, natur og bevægelse? Brænder du for at gøre en forskel, og kan du være en dygtig og pædagogisk kvalitetsbevidst frontfigur, der har lyst, vilje og næres af nye udfordringer Så er det dig, vi har brug som vores nye faglige fyrtårn. 
Vi søger en fagligt stærk og engageret assisterende leder, der vil gå forrest og udvikle Livstræet til en institution med en natur- og bevægelsesprofil. 
Stillingen er på 37 timer
Dagtilbud Gedved                                                                                                                                    Medarbejder gruppen består af pædagoger, en pædagogstuderende, pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere og 2 faguddannede køkkenmedarbejder. En personalegruppe både med og uden erfaring samt mange forskellige kompetencer der skal sættes i spil, der er ca. 30 engagerende medarbejder.
Dagtilbud Gedved består af Børnehuset Livstræet, som har 3 vuggestuegrupper og 3 børnehavegrupper. Livstræet har et tæt samarbejde med lokalområdet, herunder idrætsforeningen og spejderne.

Dagtilbud Gedved har et organisatorisk samarbejde med Dagtilbud Søndermark, hvilke betyder at du som assisterende leder, bliver en del af et ledelsesteam på 4 assisterende leder og en dagtilbudsleder.
Til en institution hvor natur- og bevægelse er i fokus
Livstræet har tidligere arbejdet meget med natur og bevægelse og alle har et  stort ønske om at denne profil sættes på dagorden igen sammen med den nye assisterende leder.
Opgaven:                                                                                                                                           Du skal indgå i et åbent og nysgerrigt samarbejde med dagtilbudslederen og de 3 øvrige assisterende ledere. I ledelsesteamet etableres der en fordeling af ledelsesopgaverne, så der er tydelighed om den enkeltes ansvarsområder. Et konstruktivt samarbejde og et godt arbejdsmiljø i ledelsen, vægtes lige så højt som i den øvrige organisation.
Som assisterende leder er du, sammen med den øvrige ledelse, ansvarlig for implementering af den styrkede læreplan og sprog handleplan i hele organisationen.
En central del af den assisterende leders opgave er, at facilitere og medvirke til at kvalitetssikre det pædagogiske arbejde. Som assisterende leder skal du sikre, at de aftalte pædagogiske projekter og indsatser følges til dørs. Dvs. at de målsættes, planlægges, dokumenteres og evalueres.

I forhold til medarbejdere og teams, skal du som assisterende leder give faglig sparring og tage ansvaret for at understøtte relevante aktionslæringsforløb, samt medvirke til at sikre et optimalt lege- og læringsmiljø af høj faglighed. Dette med henblik på at støtte og udvikle den daglige pædagogiske praksis, således at kvaliteten i løsning af kerneopgaven løbende understøttes og kvalificeres.
 
Det forventes at du som assisterende leder er synlig i hverdagen tæt på børnene, og deltager i relevante teammøder for kontinuerligt at sikre udvikling og fremdrift i indsatser og tiltag.
 
Den assisterende leder er ikke tænkt ind i den daglige børnetid, har fokus på kerneopgaven. 
Der er mulighed for at mødes med andre assisterende ledere i et netværk på tværs i Horsens Kommune. Endvidere er der faglige temadage, hvor både assisterende ledere og ledere har mulighed for at deltage.

Faglighed og erfaring

  • Pædagogisk uddannelse gerne suppleret med yderligere efteruddannelse inden for 0 til 6 årsområdet og det specialpædagogiske område.
  • Erfaring med ledelse og gerne Diplom i ledelse, eller et ønske om at påbegynde dette
  • Brænder for både faglig og ledelsesmæssig udvikling, evner at skabe fagligt og meningsfyldt følgeskab.
  • Kan omsætte strategier og målsætninger til konkrete og meningsfyldte tiltag.
  • Erfaring med at strukturere og gennemføre udviklingstiltag, så de målsættes, dokumenteres og evalueres.
  • Skriftlig, kommunikativ og formidlingsmæssigt stærk.
  • Erfaring med inddragende processer i samarbejde med forældre, medarbejderne og ledelsen. 


Personlige kompetencer
  • Har en positiv tilgang til andre, udviser tillid og er ressourceorienteret ift børn, forældre og personale.
  • Du er reflekterende, dialogorienteret og åben for andre perspektiver
  • Du trives med at skabe rammer og retning samt planlægge og implementere udviklingstiltag og formår selv at strukturere din tid og prioritere indsatsen.
  • Du kan skabe motivation omkring dig og har selv lyst til faglig og ledelsesmæssig videreudvikling
  • Du er arbejdsom, formår både at indgå i teamsamarbejde og arbejde selvstændigt, med en god robusthed
  • Har administrativ flair


Proces
Ansøgningsfristen er mandag d. 12.6.23
Der afholdes indledende samtaler d.16.6.23
Anden samtalerunde gennemføres d.27.6.23
De der inviteres til 2 samtale, bliver bedt om at udfylde en personprofil d. 20 eller 21 juni 2023 der vil være en tilbagemelding fra ekstern konsulentfirma inden 2 samtale.
 
Forventet ansættelse pr. 1. august 2022

Kontakt dagtilbudsleder, Unna Koldbæk  hvis du vil høre mere om stillingen på tlf.: 24521521, eller på mail: uko@horsens.dk


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Horsens Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Horsens Kommune, Lindvigsvej 4, 8700 Horsens

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://horsens.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=3ffa9908-90ba-47e8-b183-41904ed0d534

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841927

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet